maandag 18 december 2017

Blauwe sterrentrui.

Ik heb voor Pelle een nieuwe trui genaaid.


De basis is een patroon voor een trui voor een meisje uit de Ottobre dat ik heb aangepast: de taillering weggehaald en schouder- en elleboogstukken toegevoegd. In plaats van boorden heb ik een bies gemaakt aan de onderkant van de panden en de mouwen. Daarom heb ik de mouwen ook wat smaller naar onder toe laten lopen. Tot slot heb ik een col erop gezet in plaats van een capuchon. Dat vond ik mooier bij de stof passen.


Ik heb ook een zakje met een klep toegevoegd. Voor het knoopje heb ik geen knoopsgat genaaid, het is puur voor de sier: de klep kan niet meer open.

De achterkant van de trui.
Klein detail aan de achterkant: ik heb 1 van de sterren geaccentueerd met roze garen.

Het model is goed, ik ga het opnieuw gebruiken voor een volgende trui. Dan maak ik ook de capuchon. (De reden waarom ik het patroon eigenlijk gekozen heb).

Patroon: True Friends Hoodie, # 37, Ottobre 4/2014, maat 164.
Stof: Gestepte batik tricot van Jan Sikkes. Donkerblauwe en lichtblauwe tricot voor de accenten uit eigen voorraad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten